Vedtægter

Vedtægter for Ballerup Rådhus Seniorklub

Klubbens hjemsted er Ballerup Kommune.

Klubben er stiftet den 29. maj 1986, og er optaget i CVR-registret under CVR nr. 35171355.


§. 1. Formål.

Stk. 1.

At fremme den fortsatte kontakt mellem tidligere medarbejdere og den tidligere arbejdsplads i Ballerup kommune.

At samle medlemmerne til arrangementer af selskabelig og kulturel art.

At medvirke til fremme af medlemmernes interesse for at indgå i sociale samværsrelationer.

Medlemmerne har lov til at invitere deres ægtefælle/samlever til klubbens arrangementer.


Stk. 2.

Medlemmerne betaler et gebyr for deltagelse i arrangementerne.

Deltagende ægtefæller/samlevere i arrangementerne betaler tilnærmelsesvis kostprisen for arrangementet.


Stk. 3.

Ved udsendelsen af indbydelse til et arrangement beskriver bestyrelsen proceduren for tilmelding. Antallet af pladser fordeles efter ”først til mølle” princippet. Når tilmeldingen er bekræftet, er den bindende, og der skal ske betaling af prisen for deltagelsen. 


§. 2. Medlemmer.

Som medlemmer kan optages:

Stk.1. Alle pensionerede medarbejdere og efterlønsmodtagere, der har været ansat på Ballerup rådhus eller lokalkontorer samt,


Stk.2. Andre tidligere kommunalt ansatte pensionerede medarbejdere og efterlønsmodtagere, der selv fremsætter ønske om at fortsætte en mangeårig nær kontakt med medarbejdere, der har været ansat på Ballerup rådhus eller lokalkontorer, og som nu er medlemmer af klubben.


Stk. 3.

Efter bestyrelsens skøn kan kommunalt ansatte med mindst 10 års ansættelse, der i forbindelse med overflytning af arbejdsopgaver ansættes i anden offentlig myndighed, og pensioneres eller går på efterløn herfra, inden for en tidsramme på 10 år efter overflytningen optages som medlem.


Stk. 4.

Bestyrelsen kan træffe beslutning om, i særlige tilfælde at fravige bestemmelserne om 10 års reglerne.

 

§. 3. Medlemmernes ægtefælle/samlever.

Stk. 1. Medlemmers efterlevende ægtefælle/samlever kan optages som medlem i klubben. Medlemmer optaget efter denne paragraf  har dog ikke stemmeret ved den årlige generalforsamling, og kan ikke optages i bestyrelsen.


Stk. 2. Medlemmer optaget efter stk. 1. er berettiget til at medtage en ledsager til klubbens arrangementer.


Stk. 3. Ledsagere til medlemmer der er optaget efter stk. 1. kan ikke optages som medlem.


§. 4. Bestyrelse.

Stk. 1.

Klubben tegnes af formanden samt 1 bestyrelsesmedlem.

Klubbens bestyrelse består af 5 medlemmer.

a) På ulige årstal vælges 3 bestyrelsesmedlemmer.

b) På lige årstal vælges 2 bestyrelsesmedlemmer.

Desuden vælges hvert år:

c) 2 bestyrelsessuppleanter.

d) 1 revisor.

e) 1 revisorsuppleant.

Efter den ordinære generalforsamling konstituerer bestyrelsen sig med formand, kasserer og sekretær.


Stk. 2. Suppleanterne indgår i bestyrelsesarbejdet på lige fod med de ordinære bestyrelsesmedlemmer. Hvis et forslag kræver afstemning i bestyrelsen, har suppleanterne dog ingen stemmeret.


§. 5. Regnskab.

Klubbens regnskabsår er kalenderåret.

Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen.

Kassereren fører foreningens regnskab.

Klubbens midler indsættes på klubbens bankkonto

Generalforsamlingens valgte revisor reviderer klubbens regnskab.

Medlemmernes betaling af kontingent (inkl. Jubilæumsfond) og betaling for deltagelse i klubbens arrangementer skal som hovedregel indsættes på klubbens bankkonto i Danske Bank (Reg.nr. 1551 konto nr. 3138830594). Kontingentet kan betales månedsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller for hele året efter medlemmets ønske. Kassereren vil efter generalforsamlingen udsende en påmindelse til de medlemmer der ikke er påbegyndt at foretage indbetaling.


§. 6. Generalforsamlingen.

Generalforsamlingen, der er klubbens højeste myndighed, afholdes hvert år i årets første halvdel og er beslutningsdygtig med de fremmødte medlemmer.

Generalforsamlingen indkaldes med mindst 14 dages varsel med skriftlig meddelelse (herunder e-mail) til samtlige medlemmer.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.

Den udsendte dagsorden skal indeholde følgende punkter:

1.Valg af dirigent.

2.Formanden forelægger bestyrelsens beretning til godkendelse.

3.Kassereren forelægger det reviderede regnskab til godkendelse.

4.Fastsættelse af kontingent.

5.Behandling af indkomne forslag.

6.Valg i henhold til vedtægternes § 4

7.Eventuelt

Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes, når flertallet af bestyrelsen finder det nødvendigt eller når mindst 1/5 af medlemmerne begærer dette skriftligt, med forslag til motiveret dagsorden.

Ved afstemning gælder almindelig stemmeflertal. Jf. dog bestemmelserne i §§ 8 og 9.

Medlemmerne kan kræve skriftlig afstemning, der herefter skal efterkommes.

Ved stemmelighed bortfalder forslaget.


§. 7. Jubilæumsfond.

Efter en generalforsamlingsbeslutning har klubben oprettet en jubilæumsfond.

Ved generalforsamlingen i 2011 besluttedes det i forbindelse med en kontingentforhøjelse at bibeholde fonden og at der opspares 5,00 kroner pr. medlem pr. måned. Jubilæumsfonden har været udbetalt (0-stillet) til et arrangement afholdt i 2006 og 25 års jubilæumsfesten i 2011.

Fondens midler bruges (0-stilles) hvert 5 år som delvis betaling for medlemmernes deltagelse i et arrangement i 2016 og fremdeles hvert 5 år.

Der føres særligt regnskab for fonden og den til enhver tid opsparede formue indgår på klubbens bankkonto.

I tilfælde af jubilæumsfondens nedlæggelse skal en evt. ikke opbrugt formue overføres til aktiviteter i Ballerup Rådhus Seniorklub. 


§. 8. Vedtægtsændringer:

Disse vedtægter kan ændres på generalforsamling, såfremt mindst 2/3 af de deltagende medlemmer stemmer for forslaget.


§. 9. Opløsning af klubben.

Klubben kan opløses, når 2/3 af de deltagende medlemmer i to på hinanden følgende generalforsamlinger stemmer herfor.

I tilfælde af klubbens opløsning skal en evt. formue tilfalde Personaleforeningen på Rådhuset.


Vedtægterne er gennemredigeret og forelagt generalforsamlingen den 7. Marts 2016.

32 Medlemmer ud af 33 deltagende medlemmer stemte for nye vedtægter.


Dirigent Jens Bruun